Światowa premiera elektrycznego Lexusa RZ 450E

RZ 450e to pierwszy Lexus, który został stworzony od podstaw jako bateryjne auto elektryczne. Nie jest to samochód, w którym napęd elektryczny zastąpił konwencjonalny silnik. Powstał zgodnie z zasadami Lexus Electrified, maksymalnie wykorzystując potencjał nowych technologii, by zagwarantować optymalne osiągi i zapewnić radość z jazdy.

        

Nowy Lexus RZ 450E

   „Zgodnie z naszą wizją wykorzystujemy zelektryfikowane technologie do poprawy osiągów pojazdu, by także przyszłe pokolenia mogły nadal czerpać przyjemność z jazdy” – stwierdził główny inżynier Takashi Watanabe.

Nowy Lexus RZ został zaprojektowany zgodnie z zasadami marki, aby łączyć sportową dynamikę jazdy z wykonaniem na najwyższym poziomie. Marka wykorzystała swoje bogate doświadczenie w produkcji zelektryfikowanych pojazdów, by połączyć korzyści, jakie daje bateryjne auto elektryczne z unikalnym dla Lexusa stylem prowadzenia. Jest to widoczne m.in poprzez zastosowanie opcjonalnego układu kierowniczego One Motion Grip w technologii steer-by-wire, który współpracuje z nowym napędem na cztery koła DIRECT4.

Fundamentem dobrego, intuicyjnego prowadzenia jest stworzona specjalnie dla aut elektrycznych platforma, która zapewnia wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości i duży rozstaw osi. Mocny akumulator litowo-jonowy został zintegrowany z platformą i umieszczony pod podłogą kabiny, a jego parametry są cały czas monitorowane, by zapewnić wysoką wydajność przez długi okres.

RZ na nowo interpretuje charakterystyczne dla Lexusa kształty, a stworzona z myślą o autach elektrycznych płyta podłogowa oraz napęd elektryczny dały stylistom pełnię nowych możliwości. Wnętrze RZ, zgodnie z zasadami gościnności Omotenashi oraz kunsztem rzemieślniczym Takumi, jest proste i zarazem luksusowe, a kabinę cechuje lekkość i przestronność.

Jako auto bezemisyjne Lexus RZ przybliża markę do osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz budowy zrównoważonego modelu biznesowego. Skupiono się nie tylko na bezemisyjności i jak najwyższej wydajności napędu, ale wzięto pod uwagę cały cykl życia auta – od dostarczenia części, przez produkcję i użytkowanie, aż po jego utylizację. W fabryce Lexusa Motomachi, gdzie będzie powstawał model RZ, już wdrożono nowe procedury, by zminimalizować skutki najbardziej emisyjnych procesów.