Światowa premiera Lexusa LF-Z Electrified

Światowa premiera koncepcyjnego Lexusa LF-Z Electrified to zapowiedź nowej epoki w rozwoju marki. Lexus zdobył wyjątkową pozycję na rynku dzięki temu, że równolegle rozwijał największą na świecie gamę hybryd klasy premium oraz wyczynowych modeli z serii F, których pierwszym, legendarnym już przedstawicielem był supersamochód LFA. Od 2005 roku, kiedy zadebiutował hybrydowy RX 400h, Lexus sprzedał do tej pory prawie dwa miliony hybryd.

        

Lexus LF-Z Electrified

Wprowadzając w życie koncepcję Lexus Electrified, marka oprze się na swoich osiągnięciach naukowych i technologicznych, by zrealizować cel bezemisyjnej gospodarki, neutralnej dla środowiska, a jednocześnie zapewnić klientom dostęp do wysokiej jakości samochodów o luksusowym wykonaniu i wyposażeniu, które doskonale się prowadzą.

W nowym LF-Z Electrified zastosowano rozwiązania w kwestii właściwości jezdnych, stylistyki i technologii, jakie Lexus zamierza wprowadzić do gamy seryjnych samochodów do 2025 roku. Będzie to nowa, jeszcze doskonalsza odsłona Lexus Driving Signature, w której spotykają się doświadczenia zebrane przy opracowywaniu samochodów wyczynowych oraz nowe możliwości, jakie daje napęd elektryczny. Dzięki temu połączeniu LF-Z zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy i takie odczucia, jakby kierowca i samochód stanowili jedność. Umożliwiają to zaawansowane technologie oraz specjalnie opracowana platforma dla samochodów elektrycznych. Na przykład optymalne umiejscowienie baterii i silnika elektrycznego oraz zastosowanie napędu na cztery koła DIRECT4 sprawiają, że koncepcyjny LF-Z odstaje od konwencjonalnych samochodów pod względem osiągów i właściwości jezdnych. Samochód otrzymał przy tym zaawansowany system multimedialny, który niedługo trafi do seryjnych modeli Lexusa.

Do 2025 roku Lexus wprowadzi na rynek 20 nowych lub udoskonalonych modeli, w tym ponad 10 samochodów elektrycznych na baterie (BEV), hybryd plug-in (PHEV) i hybryd niewymagających ładowania (HEV). Pozwolą one spełnić wymagania władz publicznych oraz klientów w poszczególnych krajach i regionach. Marka wzmocni gamę sedanów i SUV-ów oraz zbada możliwości wprowadzenia na rynek nowych modeli, takich jak auta sportowe czy samochody do jazdy z kierowcą z zupełnie nowych segmentów.

Do 2025 roku Lexus planuje wprowadzić zelektryfikowane wersje do wszystkich swoich modeli. Marka przewiduje, że do tego czasu samochody ze zelektryfikowanym napędem będą stanowiły ponad połowę jej globalnej sprzedaży. Do 2050 roku wszystkie modele mają być neutralne klimatycznie w całym cyklu życia, co dotyczy również produkcji materiałów i części, logistyki oraz utylizacji i recyclingu po zakończeniu użytkowania auta. Podczas doboru materiałów do wykonania każdego auta Lexus będzie brał pod uwagę ich wpływ na środowisko oraz sposób ich produkcji.