Na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutowała Toyota Auris trzeciej generacji, oparta na platformie TNGA. Popularny kompakt ma teraz nowe, bardziej dynamiczne nadwozie oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l, który dołączy do dotychczasowej gamy napędów. Wraz z premierą Aurisa Toyota rozpoczyna wdrażanie strategii poszerzenia oferty najważniejszych modeli w Europie o wybór dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy.
Toyota, lider rynku hybryd, od 20 lat konsekwentnie wprowadza na rynki całego świata kolejne modele hybrydowe z różnych segmentów, zgodnie z upodobaniami kierowców. Dzięki wsłuchiwaniu się w potrzeby swoich klientów firma sprzedała dotąd ponad 11 milionów hybryd w 90 krajach, w tym 1,5 miliona w Europie i nadal udoskonala swoje samochody hybrydowe. Dlatego trzecia generacja Aurisa, modelu który spopularyzował napęd hybrydowy w Europie, będzie miała w swojej gamie dwa układy hybrydowe.
W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napędów została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma układami hybrydowymi.
Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM.
Napęd hybrydowy 1,8 l, który zadebiutował dwa lata temu wraz z Priusem 4. generacji, jest cichy, intuicyjny i zapewnia dynamiczną jazdę. Wydajny układ z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby ładowania baterii hybrydowej z gniazdka. Nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy, co przekłada się na wyjątkową oszczędność i niską emisję spalin.
Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM jeszcze lepiej wykorzystuje atuty technologii TNGA – komfort jazdy, stabilność konstrukcji i pewność prowadzenia.
Toyota New Global Architecture (TNGA) to nowoczesna architektura, w której już niedługo będą powstawały wszystkie samochody i napędy Toyoty. Jej inauguracja w 2015 roku stanowiła rewolucję w sposobie projektowania, rozwijania i produkcji samochodów. Filozofia TNGA jest kluczowa dla realizacji misji Toyoty, by nieustannie tworzyć samochody coraz doskonalsze pod względem designu, bezpieczeństwa i radości z jazdy.
TNGA wprowadza nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania na platformie, co znacznie ułatwia projektowanie kolejnych modeli. Architektura ta nakłada na inżynierów ścisłe zasady w kwestiach elementów i podzespołów niewidocznych z zewnątrz, żeby projektanci mogli cieszyć się dużą swobodą przy opracowywaniu designu nadwozia. W efekcie nowy Auris ma wyróżniający się, indywidualny styl, nisko położoną maskę i przyciągające wzrok proporcje.
Nowa platforma TNGA Aurisa zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Przyczynia się do tego nisko położony środek ciężkości, zawieszenie wielowahaczowe oraz bardziej stabilne nadwozie, usztywnione dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniom strukturalnym. To sprawia, że samochód prowadzi się pewniej i stabilniej bez rezygnacji z komfortu jazdy.
Wszystkie samochody zbudowane w architekturze TNGA charakteryzują się wyższym poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego. Nowy Auris został zaprojektowany, aby spełnić najwyższe wymagania niezależnych organizacji przeprowadzających testy zderzeniowe. Samochód wyposażono ponadto w zaawansowane systemy w pakiecie Toyota Safety Sense.
„Przy projektowaniu nowego Aurisa naszym głównym celem było stworzenie najbardziej śmiałego i dynamicznego hatchbacka na rynku, bez rezygnacji z użyteczności wnętrza” – wyjaśnił Simon Humphries, dyrektor wykonawczy Toyota Global Design. – „Korzystając z nisko położonego środka ciężkości uzyskanego dzięki platformie TNGA, stworzyliśmy samochód, który patrząc z boku jest lekki i zwinny, lecz gdy staniemy za nim, zobaczymy solidny, szeroki i nisko osadzony pojazd, który budzi zaufanie. Takie odczucia są niezwykle ważne na europejskim rynku”.
Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm. W rezultacie nowy model ma bardziej opływowy kształt, a nowa maska poprawia bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności z pozycji kierowcy.
Design przodu stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.
Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.
Solidne, niskie osadzenie samochodu jest podkreślone charakterystyczną listwą LED zdobiącą zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przodu. Nowy, dynamiczny design Aurisa znajduje pełny wyraz w opcjonalnej, dwukolorowej kompozycji kolorystycznej z czarnym dachem i połyskującymi słupkami.
Wybierz pojazd i rodzaj finansowania
Strona internetowa AutoEFL wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu.
Więcej informacji o plikach cookies.
Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu autoefl.pl.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
Google Maps | 7 dni | Używamy Google Maps API, aby wyświetlać interaktywną mapę lokalizacji partnerów AutoEFL. Przy korzystaniu z Google Maps informacje na temat korzystania przez Ciebie z tej witryny internetowej (w tym na temat Twojego adresu IP) może być przekazana do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i tam może być przechowywana przez Google. |
Google Analytics | 24 miesiące | Używamy popularnego narzędzia analitycznego dostarczonego przez Google, aby wspierał nas w generowaniu statystyk serwisu, celem sprawdzenia poprawności wyświetalania stron oraz poprawy wygody użytkowników. Wyłączyliśmy tutaj funkcjonalność dotyczącą profilowania użytkowników oraz zbierania list marketingowych w celach remarketingowych. |
Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
HotJar | 30 dni | Używamy narzędzia Hotjar do analizy zachowania użytkowników naszej stronie, celem jej optymalizacji pod kątem doświadczeń naszych użytkowników. |
Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
SALESmanago | 120 dni | SALESmanago to narzędzie służące do automatyzacji marketingu internetowego, która dostarcza rozwiązania wspierające nasze działania marketingowe w sieci internetowej. |
Google Ads | 540 dni | Korzystamy z Google Ads do gromadzenia informacji o aktywności użytkownika na autoefl.pl oraz w serwisach zewnętrznych, prezentujących nasze reklamy. |
Google Analytics | 730 dni | Google Analytics używamy do profilowania użytkowników oraz tworzenia list marketingowych wykorzystywanych później w działaniach remarketingowych. Wykorzystywane jest to głównie do lepszego kierowania reklam i dokładniejszego mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. |
Społecznościowe Reklamowe Pliki Cookies służą dopasowaniu przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (social media).
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
540 dni | Serwis autoefl.pl wykorzystuje plik cookie Facebooka, celem wyświetlenia reklam na Facebooku lub w sieci reklamowej Facebooka. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis. | |
540 dni | Serwis wykorzystuje plik cookie Twitter, celem wyświetlenia reklam na Twitter lub w sieci reklamowej Twitter. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz Serwis. |