Pierwsza hybryda Mercedes-AMG o wysokich osiągach wchodzi do produkcji seryjnej – i czerpie z techniki Formuły 1. Jej koncepcja obejmuje zespół napędowy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem przy tylnej osi; sam wysokowydajny akumulator inżynierowie AMG opracowali we własnym zakresie. W rezultacie Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE łączy doskonałe osiągi i imponującą dynamikę jazdy z maksymalną efektywnością (ważone zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,6 l/100 km; ważona emisja CO2 w cyklu mieszanym: 196 g/km; ważone zużycie energii elektrycznej: 10,3 kWh/100 km). Tym samym pierwszy z modeli E PERFORMANCE przenosi DNA AMG w zelektryfikowaną przyszłość.
Zespół złożony z 4,0-litrowego silnika V8 biturbo oraz jednostki elektrycznej generuje moc systemową 620 kW (843 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy o wartości ponad 1400 Nm. Natychmiastowa reakcja elektrycznego napędu tylnej osi, szybki przyrost momentu obrotowego i lepszy rozkład masy zapewniają nowe, niezwykle dynamiczne wrażenia z jazdy. Podobnie jak w Formule 1 akumulator został specjalnie zaprojektowany pod kątem szybkiego dostarczania i pobierania energii. Zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący 12 km, jest przydatny do odbywania codziennych przejazdów np. w obszarze zabudowanym. Mercedes-AMG i ambasador marki will.i.am wyznaczają nowe standardy w komunikacji na temat elektryfikacji: światowej sławy muzyk i wielokrotny zdobywca nagrody Grammy jest bohaterem kampanii marketingowej „Everything but quiet” (z ang. Wszystko, ale cicho). Nie tylko przyczynił się do powstania jej koncepcji, ale napisał też piosenkę do klipu o nowej hybrydzie.
Sportowe geny czterodrzwiowego coupé podkreśla jego ekspresyjny design – z nisko poprowadzoną płaszczyzną przedniego pasa, muskularną stylizacją, niskimi szybami i dynamiczną linią dachu. Z przodu uwagę zwracają szersze boczne wloty powietrza, które kierują strumień powietrza do chłodnic w nadkolach za pomocą trzech pionowych żeber. Z tyłu hybrydowy wariant wyróżnia zderzak z klapką kryjącą gniazdo ładowania oraz zaakcentowane na czerwono oznaczenie modelu, a także debiutujące tu zewnętrznie rowkowane podwójne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu. Na rodzaj napędu wskazuje emblemat „E PERFORMANCE” na błotnikach.
Podobnie jak w odmianach stricte spalinowych nabywcy AMG GT 63 S E PERFORMANCE mają do wyboru liczne odcienie lakieru (w tym matowe), pakiety i elementy wyposażenia, takie jak nowe wzory obręczy o średnicy 20 i 21 cali. Wygląd zewnętrzny można dodatkowo zindywidualizować, zamawiając np. nowy pakiet AMG Night II lub połączenie pakietów Night i Carbon. Sportowa hybryda jest również dostępna w ekskluzywnej, premierowej serii Edition.