Tworzenie modeli RS, czyli jak Audi Sport GmbH wykuwa ich charakter

Modele typu RS tworzone przez Audi Sport GmbH, to najbardziej usportowiona awangarda danej rodziny modelowej. Na ich silny charakter składają się stylistyczne zróżnicowanie, codzienne walory użytkowe, świetne osiągi i fascynujące doznania podczas jazdy. Charakter ten wykuwa się dzięki pełnej pasji i precyzyjnej pracy stylistów oraz inżynierów testowych prowadzących prace rozwojowe, a następnie doskonalony jest podczas licznych jazd próbnych przeprowadzanych na całym świecie. Poniżej przybliżamy nieco kulisy prac związanych z tworzeniem modeli typu RS.

Ofensywa modeli Audi RS

Pętla Północna (die Nordschleife) toru Nürburgring to legenda torów wyścigowych: 20 kilometrów 832 metry ciągłej walki. Każdy kilometr to prawdziwe wyzwanie: „gaz do dechy” na Fuchsröhre, dynamiczne przyspieszenie na odcinku Karussell i skok do przodu na Pflanzgarten. Ponad 80 procent trasy pokonuje się z najwyższą prędkością: maksymalne obciążenie w przyspieszonym tempie, każdy kilometr tutaj, to jak wiele kilometrów na normalnych drogach. Osiem tysięcy kilometrów testu na wytrzymałość na Pętli Północnej odpowiada cyklowi życia jednego samochodu. Ze względu na wysokie wymagania, jakie stawia przed pojazdami, Pętla Północna to dla każdego samochodu sportowego swego rodzaju punkt odniesienia: ten, który zda tu egzamin, da sobie radę na drogach całego świata.


Audi RS Q8

Także doświadczonemu kierowcy Pętla Północna mówi dużo o jego samochodzie – o jego mocnych stronach i słabościach, o precyzyjnym prowadzeniu, by osiągnąć jak najkrótsze czasy okrążeń, o łatwości kontroli w obszarze granicznym i przede wszystkim o jego jakości w najbardziej nawet wymagających warunkach. Dlatego Pętla Północna należy do stałych gwiazd na firmamencie prac rozwojowych i testowych Audi Sport GmbH.

Ekspert od Pętli Północnej pracuje dla Audi Sport: Frank Stippler

Jednym z lepszych znawców „Zielonego Piekła” jest Frank Stippler. Urodzony w Kolonii 45-latek mieszka w górach Eifel i jest związany z historią Audi Sport jak żaden inny kierowca. Do jego największych sukcesów należą zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Spa (2012) oraz na torze Nürburgring (2012 i 2019). Stippler już od samego początku uczestniczył w testach samochodu wyścigowego klasy GT3 – Audi R8 LMS, który zadebiutował w 2009 roku. Oprócz umiejętności kierowcy wniósł tu także wiedzę inżyniera. Od tamtego czasu nie można już wyobrazić sobie bez niego ani samochodów wyścigowych budowanych z myślą o klientach zewnętrznych, ani żadnych innych sportowych aut spod znaku Audi. Dotyczy to zarówno modeli RS, jak i modelu czysto wyścigowego R8, który na początku 2019 roku został gruntownie odmłodzony i dostępny jest w wersjach Coupé, Spyder oraz jako R8 V10 RWD z napędem na tylną oś.