Volkswagen prezentuje informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a ID.4

Model studyjny ID.CROZZ trafi do produkcji seryjnej jako Volkswagen ID.4. To efekt rozwoju strategii elektromobilności marki. Pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a zostały przedstawione w czasie prezentacji marki, przeprowadzonej za pośrednictwem streamingu w Internecie (w związku z odwołaniem Salonu Samochodowego w Genewie). ID.4 zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB).
„ID.4, podobnie jak ID.3, jest autem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen. „ID.4 będziemy produkować i sprzedawać w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych”.

Volkswagen prezentuje pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a ID.4

Bezemisyjny SUV odznacza się szczególnie aerodynamiczną sylwetką.

Ralf Brandstätter: „Znakomita aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia współczynnika oporu powietrza i zwiększa zasięg ID.4 do nawet 500 kilometrów”.

Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie. Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie. ID.4 – dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB – oferuje przestronne wnętrze. W pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i intuicyjnego sterowania głosem.

ID.4 i ID.3 są dla Volkswagena bardzo ważne dla osiągnięcia do 2050 r. całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – zgodnie z porozumieniem klimatycznym z Paryża. Plan zmniejszenia emisji CO2 floty Volkswagena o jedną trzecią do 2025 r. jest stopniowo wprowadzany. Marka oferuje jednocześnie coraz więcej samochodów hybrydowych. Wynika to z faktu, że – podobnie jak elektryczne układy napędowe – rozwiązania mild hybrid oraz auta hybrydowe typu plug-in stosowane w popularnych modelach, jak na przykład w Golfie, przyczynią się do znaczonego ograniczenia emisji CO2 całej gamy modelowej.