Leasing Samochodu Z Niemiec - Poradnik | AutoEFL

Leasing samochodu z Niemiec — krok po kroku


    Leasing jest obecnie bardzo dobrą alternatywą dla kredytów bankowych i kupna na raty. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw sięga właśnie po tę formę finansowania środków transportu. Część leasingodawców daje możliwość leasingowania samochodów za granicą. Jednym z najczęściej wybieranych źródeł aut wciąż są Niemcy. W niniejszym tekście przedstawimy, jak podejść do leasingu auta zza granicy.


1. Nowy czy używany?


    Podstawowe pytanie, które trzeba sobie zadać jeszcze przed szukaniem ofert. O ile z nowymi autami nie będzie większego problemu, tak uzyskanie finansowania na używany środek transportu może przysporzyć pewnych trudności. Przede wszystkim, leasing samochodów używanych jest oferowany przez wyraźnie mniejsze grono firm. Wynika to z faktu, że im auto jest starsze, tym większe jest ryzyko finansowe, grożące usługodawcy. Krótko mówiąc — starsze auta dużo trudniej jest później odsprzedać. Ogólnie jednak nie będzie raczej większego problemu z leasingowaniem samochodów młodszych niż trzy lata. Trudniej natomiast będzie w przypadku cztero- lub pięcioletnich, natomiast dla aut starszych niż sześć lat jest bardzo rzadko dostępny.


Sprawdź, jakie samochody możemy dla Ciebie sprowadzić z Niemiec: KLIK


Maksymalny okres leasingowania samochodu używanego


    Ogólnie przyjęta jest zasada, że suma wieku auta i okresu leasingowania nie powinna przekraczać 10 lat. Oczywiście konkretne warunki mogą się różnić w zależności od danego usługodawcy.


Dla przykładu, auto do trzech lat może być leasingowane przez okres maksymalnie 60 miesięcy, ale już 8-letnie nie dłużej niż przez 24 miesiące. Warto o tym pamiętać, rozglądając się za  środkiem transportu.


2. Wybór firmy leasingowej


    Usługa ta jest oferowana przez liczne firmy, dlatego też wybór konkretnej może być trochę kłopotliwy. Trzeba przede wszystkim wybierać wyłącznie sprawdzonych usługodawców i nie dawać się nabrać na dziwnie kuszące oferty. Warto brać pod uwagę następujące czynniki:

  • wysokość raty leasingowej — absolutna podstawa. Konieczne jest dobranie jej do budżetu, jakim się dysponuje. Trzeba też sprawdzić, co składa się na ratę leasingową — niskie koszty mogą oznaczać, że do prezentowanej raty nie są doliczane wszystkie opłaty, np. do ubezpieczenia lub napraw usterek.
  • koszty dodatkowe — jeśli występują, trzeba sprawdzić, co obejmują. Zdarza się, że do rat są doliczane wspomniane już koszty ubezpieczenia lub naprawy auta. Coraz częściej jednak oferowane są bardzo korzystne pakiety usług dodatkowych, do których należą m.in. darmowy serwis, kartę paliwową, czy auto zastępcze.
  • promocje — przez wzgląd na dużą konkurencję bardzo często oferowane są różnego rodzaju promocje, obniżające wysokość opłat, np. tańszy konkretny model auta.
  • rabaty — tak jak promocje jest to dość częsta praktyka wynikająca z coraz większej konkurencji na rynku tych usług.
  • obowiązujące limity — choć dzieje się to coraz rzadziej, czasami na auta są nakładane limity kilometrów. Mogą one być tygodniowe, miesięczne, roczne lub obejmować cały okres trwania umowy. Bywa to sporą uciążliwością i jeśli można, najlepiej jest ich unikać. W EFL S.A. brak jest takich limitów, co sprawia, że przedsiębiorcy coraz częściej wybierają nasze usługi.

3. Umowa


    Po wybraniu właściwego usługodawcy klientowi prezentowana jest umowa. Warto ją bardzo dokładnie przejrzeć, poświęcając uwagę w szczególności:

  • długości okresu finansowania,
  • wysokości wpłaty wstępnej (nie może przekraczać 45% wartości auta),
  • wysokości rat i warunków ich finansowania (np. możliwość regulacji stawki),
  • warunków wcześniejszego rozwiązania umowy,
  • sposobu rozliczania ewentualnych szkód,
  • kosztów dodatkowych (np. finansowanie mandatów karnych, opłaty serwisowe),
  • ograniczeń w użytkowaniu auta (np. limity kilometrów),
  • wartości ubezpieczenia,
  • zakresu pakietu dodatkowych usług,
  • możliwości wykupu auta po wygaśnięciu umowy.

alt=”podpisywanie umowy”


Wysokość wpłaty własnej


    Choć jej maksymalna wartość jest ustalona na 45% wartości objętego umową środka trwałego, jej minimalna wartość jest uzależniona od licznych czynników. Do najważniejszych należą:

  • rodzaj procedury,
  • polityka danej firmy,
  • źródło pochodzenia przedmiotu umowy,
  • wiek auta.

Zwykle jednak wartość ta mieści się w przedziale 10-20%.


4. Zakup auta


    Tutaj są trzy możliwości — bezpośrednio przez usługodawcę, samodzielnie lub przez komis. Każda ma swoje plusy i minusy, przez co żadna jest uniwersalna i wszystko opiera się o preferencje danego klienta.


Pierwsza jest stosunkowo rzadko oferowana i dotyczy głównie aut luksusowych. Jest przy tym jednak najwygodniejsza i najbezpieczniejsza — wystarczy tylko wskazać konkretne źródło i dane auto, a firma dopełni wszelkich innych formalności. Minusem będzie jednak wyższy koszt i brak możliwości wcześniejszego dokładnego obejrzenia auta.

W EFL S.A kompleksowo zajmiemy się sprowadzeniem pojazdu z zagranicy oraz dopełnimy wszelkich formalności. Sprawdź dlaczego warto wybrać zakup samochodu z UE za pośrednictwem naszego zespołu specjalistów.

Kupując samodzielnie, bierzemy na siebie wszystkie formalności, w tym sprowadzenie auta, odprawę celną i sprzedaż usługodawcy. Będziemy musieli też zainwestować własne środki co dla wielu firm jest barierą nie do przejścia. Usługa ma wtedy charakter leasingu zwrotnego. Jest to jednak najbardziej czasochłonne rozwiązanie, gdyż dotyczące go procedury są najbardziej rozbudowane.

Trzecia opcja opiera się o wyszukanie komisu, który w imieniu klienta kupi wskazane auto za granicą. Problemem może być tutaj wiarygodność źródła i fakt, że komis może naliczyć sobie sporą prowizję.

alt=”odbiór kluczyków”


Jakie dokumenty musi mieć auto?


    Sprzedawca musi poinformować o sytuacji prawnej auta, np. czy nie jest ono zadłużone. Kupujący ma także otrzymać następujące dokumenty:

  • fahrzeubrief – dowód własności,
  • fahrzeugschein – dowód rejestracyjny,
  • HU-Hauptuntersuchung – potwierdzenie przeglądu stanu technicznego,
  • AU-Abgasuntersuchung – analiza składu spalin,
  • książka serwisowa,
  • opcjonalnie karta pojazdu (jeżeli takową wydano),
  • jeżeli auto był wcześniej sprowadzany – dowód zakupu za granicą i dowód opłacenia koniecznych podatków i ceł.

Formalności w Niemczech


    Przy samodzielnym kupnie auta konieczne będzie dopełnienie następujących formalności:

  • wyrejestrowanie auta (chyba że zrobił to już sprzedający),
  • uzyskanie numerów rejestracyjnych i wyrobienie tablic, umożliwiających wjazd do kraju,
  • wyrobienie tablic krótkoterminowych lub wywozowych w zależności od tego, jakie pozwolenie dostaniemy,
  • opłacenie tymczasowego OC,
  • wyrobienie tymczasowego dowodu rejestracyjnego.

Formalności w Polsce


    Gdy auto trafi już do kraju, należy wybrać się do Urzędu Komunikacji celem rejestracji samochodu. Aby było to możliwe, trzeba mieć wtedy przy sobie przetłumaczone dokumenty (przez tłumacza przysięgłego) wymagane do rejestracji auta oraz potwierdzenie aktualności przeglądu. Oprócz tego konieczne będzie także opłacenie akcyzy w Urzędzie Celnym. Jej wysokość zależy od pojemności auta:

  • 3,1% wartości dla pojemności do 2 000 cm3,
  • 18,6% dla pojemności >j 2 000 cm3,
  • 0% dla pojazdów elektrycznych, hybryd do pojemności silnika 2000 cm3 oraz samochody o napędzie wodorowym.

Jeśli dopełniliśmy wszystkich formalności, otrzymamy tablice rejestracyjne. W tym momencie można już opłacić OC. Czternaście dni roboczych później można odebrać dowód rejestracyjny i książeczkę pojazdu.


5. Regulacja podatku VAT


    Niezależnie od tego, jaką formę usługi wybrał klient, w jego obowiązku leży opłacenie VAT-u. Obowiązku tego nie zdejmuje nawet odprowadzenie VAT-u na terenie innego kraju. Warto jednak pamiętać, że jeśli auto uznane będzie za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, można ubiegać się o zwrot VAT-u opłaconego za granicą.


Podsumowanie


    Leasing samochodu z Niemiec lub innego kraju Unii Europejskiej jest ułatwiony przez wzgląd na przywileje przysługujące obywatelom wspólnoty. Stanowi więc bardzo atrakcyjną alternatywę dla zakupów na kredyt lub raty. Często bowiem opłaty leasingowe będą niższe niż raty kredytu bankowego. Leasing może obejmować także samochody używane, jednak opcja ta jest oferowana przez węższe grono usługodawców. Nie powinno być jednak problemu z leasingowaniem aut z Niemiec lub UE. Warunkiem jest jednak, to iż wiek auta oraz długość umowy leasingowej nie przekracza 10 lat. Warto także pamiętać o dokładnym sprawdzeniu ofert firm leasingowych. Ponadto trzeba wnikliwie czytać każdy dokument, w tym przede wszystkim umowę leasingową.

Oferujemy naszym klientom kompleksową usługę sprowadzenia samochodu z zagranicy. Wystarczy wskazać pojazd, a nasz dział zajmie się wszystkimi formalnościami. Na życzenie klienta sprawdzamy stan techniczny pojazdu oraz sprawdzamy dostawcę, dzięki czemu leasing samochodu z Niemiec realizowany przez EFL S.A. jest w 100% bezpieczny. Z nami oszczędzasz czas i pieniądze, gdyż posiadamy najkorzystniejszą cenowo ofertę dostawców z całej Unii Europejskiej.

Infolinia
(71) 377 74 44
pn-pt: 8:00-16:00
Czat z doradcą
Porozmawiaj
online
Zapytanie ofertowe

Wybierz pojazd i rodzaj finansowania

Partnerzy AutoEFL

Pokaż wszystkich